Wednesday, January 13, 2010

hidup AKU & budaya

menjengah sebentar...
ku lihat perkarangan sepi..
dihiasi kotak2 kosong..
yg berisi manusia bernyawa...
lalang2 melambai
bagai menjemput aku untuk terus berada di sini
tempat untuk aku meneruskan perjalanan hidup
tempat untuk aku menentukan masa depanku
masa dan noktah hidup
andainya hidupku adalah semata-mata untuk itu...
jiwaku kosong...tiada terisi..tidak bermakna...tidak bermaya
akhirnya pasti hilang seri
aku adalah aku...
aku yang mendambakan dia
andai dia tiada...duniaku akan gelap gelita
ibarat lilin tak bernyala
dia yang mecorakkan aku..
asal usulku adalah kerna wujudnya dia
perasaan amarahku hilang kerna
ku tahu aku ada penawarnya
aku bangun
untuk terus memartabatkan dia
aku cinta budaya....

~melankolik duka~

1 comment:

joabdullah said...

he3..melankolik...

penuh seni
tp sape pengarang ni? nama pena sape